Gerda Buxbaum (Hg.)

Fashion in Context

Englisch - Deutsch
Cover: Fashion in Context
Springer Verlag, Wien 2009
ISBN 9783211789247
Kartoniert, 340 Seiten, 34,95 EUR

Klappentext

Fashion is a social phenomenon that can only be defined and understood using a trans-disciplinary approach. A number of questions arise: which special perceptive abilities does a creator of fashion have to have? To which extent are smart clothes integrated in everyday fashion? How does architecture react to the requirements of fashion? Can a costume designer design clothes successfully and vice versa? These and many other questions are addressed as well as the problems involved fashion design training or fashion designers responsibilities in terms of sustainability. This publication is based on the discourse that has been under way at the Vienna School of Fashion as a cultural design phenomenon between international representatives from the fields of art, fashion, architecture, science and business. The fashion phenomenon is followed from different perspectives and with thematic contributions.

Rezensionsnotiz zu Die Tageszeitung, 23.06.2009

Keine Begeisterungsstürme bei Elisabeth Raether. Gerda Buxbaums kulturwissenschaftlicher Sammelband findet bei ihr einen Platz auf dem Teetischchen. Ganz ohne Gewinn blättert Raether allerdings auch nicht durch die von der Herausgeberin ausgewählten Hetzendorfer Gesprächsbeiträge. Was die Direktorin der Wiener Modeschule zu den Themen Modegeschichte, Modemarketing, Sehgewohnheiten, Sportmode oder Politikerdresscodes zwischen die Buchdeckel fasst, erscheint Raether von bemerkenswerter Gründlichkeit geprägt. Ebenso die Porträts einzelner Fashionists. Am Ende ist Mode für die Rezensentin nicht mehr Kunstform, sondern Ausdruck für den sozialen, ökonomischen und ästhetischen Charakter der Gegenwart.
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